Maandag 14/12/2009

Vanuit Marla rijden we in een stuk door naar Port Augusta; zo’n 750-800 km! Het laatste stuk van Pimba naar Port Augusta worden we verrast door het mooie uitzicht over zoutmeren.

Dinsdag 15/12/2009

Een lekkere rustdag in Port Augusta; uitslapen tot 9u, rustig ontbijten, lezen, zwemmen en ’s middags op t heetst van de dag het Wadlata museum bezoeken. Dit is een geweldig mooi museum over de hele geschiedenis van de region van het geologische begin, de aboriginalcultuur, de explorers en het leven van de pioneers.

Woensdag 16/12/2009

Vandaag gaan we naar de noordelijke Flinders Range; een 560 miljoen jaar geleden gevormde heuvelkam. Onderweg komen we langs vele mooie uitzichtpunten en bekijken we aboriginal grotschilderingen. We overnachten op een camping op een sheepfarm. ’s Middags is het te warm om te wandelen, dus gaan we lekker zwemmen. ’s Avonds lopen we een lagere heuvel op om de schitterende zonsondergang te bekijken over het geweldige uitzicht naar het zuiden en de verandering van kleur van de Rawleys Bluff in t noorden. Om ons heen zitten tientallen kangaroos lekker rustig te eten!! Perfecte zonsondergang alleen voor ons tweetjes!

Donderdag 17/12/2009

Ze hadden ons woensdag al verteld dat het donderdag koeler zou worden, dus wilden we vanmorgen een hike gaan doen in Wilpena Pound. De zon maakte ons wakker en het was weer warm, maar aan de andere kant kwamen snel donkere wolken aan. Onderweg naar Wilpena begon de hevige regen al. Geen wandeling vandaag… Als de wind is gaan liggen en de regen even stopt, rijden we naar een uitzichtpunt iets verderop. Langs en op de weg zitten nu overal kangaroos die het regenwater van de weg af drinken. We zien er wel 100!!! We zien zelfs een kleine Joey drinken bij z’n moeder en een Joey die in de pouch van z’n moeder kruipt! Ook zien we een groep emu’s aan de weg drinken. Dat is een regenbui wel waard!!
Met het bewolkte weer en af en toe een regenbui, rijden we zuidwaarts naar Wilmington. Kijken of het weer ons morgen laat wandelen in Alligator Gorge…

Vrijdag 18/12/2009

Het weer was ons goed gezind, zonnig en niet al te warm voor een wandeling in Alligator Gorge. Echter de locatie was met onze camper niet te bereiken, het ging behoorlijk steil omhoog met een verbod voor busjes en caravans. Dus maar verder gereden naar Melrose en van daar een wandeling naar Mount Remarkable gemaakt.
Van hieruit door Clare valley verder gereden naar Adelaide. Hier staan we op een camping pal aan zee. Aangezien we allebei zin in friet hadden, hebben we heerlijk fish and chips gegeten aan zee.

Bekijk ook:
Route waar we tot nu toe overal geweest zijn.