Hallo mensen,Bedankt voor jullie comments.

Donderdagavond heeft Ruud zich nog de maten laten opnemen voor twee maatpakken, deze kan hij twee dagen voor vertrek passen en daarna meenemen. Vrijdagochtend hebben we ons vroeg naar het busstation laten brengen met een eerlijke taxi. Op het bustation was iedereen super behulpzaam zodat we 5 minuten later in de local bus zaten op weg naar Khao Yai National parc. Bij het busstation stond al iemand van een hostel dat tours naar het park aanbood. Vanuit dit hostel konden we ’s middags al meteen mee op een privat tour naar een bron met heel helder mineraal water voor te zwemmen. Daarna gingen we naar een tempel met een limestone grot en vleermuizen. Als hoogtepunt van deze excursie gingen we naar een uitzichtpunt, van waar we miljoenen vleermuizen in een lange (2uur durende!) sliert hebben zien uitvliegen. Tijdens de excursies zaten wij op bankjes achter in een pick-up truck. Alle kinderen die uit school kwamen zwaaiden zeer enthousiast naar ons!

De volgende dag gingen we, na een stevig ontbijt om 7u, op weg naar het national parc. Wederom een privetour met gids en chauffeur voor ons tweeen. In het park hebben we rondgereden en 2,5 uur door de jungle gewandeld. We hebben vele dieren gezien: king cobra, twee giftige adders, twee gibbons (mensaap), krokodil, makaays (aap), herten, kikkers, insecten en twee great Hornbills!!! De gids had een verrekijker en een telescoop bij zich, deze heeft hij als telelens gebruikt om foto’s voor ons te maken. Helaas kunnen we van de camera geen foto’s plaatsen….

Vanochtend moesten we alweer vroeg opstaan om 7 uur in een gammele bus te zitten zonder airco op leren bekleding…….. Maar nu zijn we dan ook in Sukhothai, gelukkig in een hostel met zwembad! Morgen gaan we hier vele oude tempels bekijken.

Ondanks het regen seizoen hebben we nog geen druppel regen gezien! Het is hier warm met een hoge luchtvochtigheid.

Rijst en noedels daarentegen hebben we al veel gezien en gegeten. Ruud loopt het zweet in stromen van het gezicht van het pittige eten, maar genieten doet hij! Voor veggie Lonneke is er ook genoeg keuze.