Hallo trouwe lezers, hier het tweede (en laatste) deel van onze NY trip!

Dinsdag

Alweer de derde dag in NY. Op dinsdag hebben we mid-town gedaan. We zitten al helemaal in NY routine… ’s Morgens een metro, dan zoeken naar iets om te ontbijten en bij voorkeur ergens op straat zitten om dit op te eten. Dinsdag zijn we echter eerst naar the Empire State Buiding geweest. We waren redelijk vroeg, dus de wachtrij naar boven viel nog enigszins mee. Tja, normaal gesproken met zo’n rij voor een lift had ik gezegd, ik neem de trap wel, maar dat leek me nu niet zo verstandig. We zijn met de lift naar boven gegaan naar de 86ste verdieping. Hier was de observatory deck en heb je een mooi uitzicht op Manhattan, maar ook verder zoals Brooklyn, New Jersey. Daarna gingen we weer op de grond verder. Wederom vanalles gezien, public library, St. Patricks cathedral, Rockefeller centre, Radio Music Hall. Daarna via Time Square weer terug zuidwaarts, maar dan meer aan de westkant. Dan kom je door Chelsea, dit is meer een woonwijk. Na deze wandeltocht hadden we behoeft aan een bankje en zijn we op Madison Square garden even in de zon gaan zitten. Leuke hier is dat in de meeste parken de eekhoorns massaal over het gras lopen. Hier hebben we nog een paar foto’s van gemaakt. ’s Avonds zijn we in SOHO en NOHO geweest, erg leuke en opkomende wijk richting downtown. Veel leuke winkeltjes, de score met inkopen is inmiddels 2-0 voor Ruud, want hier heb ik me een Levi’s spijkerbroek gekocht. Overigens lopen we kennelijk al als echte NY-ers door de straten, want we worden regelmatig aangesproken of we de weg kunnen wijzen. In NOHO hebben we nog even gegeten en weer terug naar het hotel.

Woensdag

Hebben we de buurten, Chinatown, SOHO, NOHO, Nolita en East village gedaan. Combinatie van rondkijken en (vooral door Lonneke) shoppen. In East village hebben we geluncht, erg leuke buurt is dit. ’s Avonds hebben we met NY watertaxi een boot tocht gemaakt om het zuidelijke deel van Manhattan. De tour heette “Sunset tour”, echter we vertrokken helaas pas na sunset… Het was wel erg mooi alle lampjes en de skyline vanaf het water te zien. Tijdens de boottocht hoorden we dat Manhattan zoveel restaurants heeft, dat je 7 jaar ieder dag je ontbijt, lunch en diner op een andere plek kunt nuttigen. Na de boottour wilden we in ieder geval een van deze vele opties proberen. We hadden zin in een slice pizza. Het was zo’n 21u dat we de boot afkwamen en we hebben zeker een half uur gelopen voordat we uberhaupt een eettentje tegenkwamen. Toen we er een tegenkwamen was het pizza gedeelte dicht, dus hebben we maar een broodje gegeten.

Donderdag

Helaas alweer de laatste dag. ’s Morgens rustig aan gedaan en de koffers ingepakt. Daarna zijn we naar Riverside park gegaan met de metro. Vanuit hier zijn we weer richting zuiden gelopen. Door Central Park, Madison Avenue en tot slotte het hotel, al met al nog een behoorlijke wandeling (zo’n 73 blokken). Onderweg ook nog even de Footlocker aangedaan en een paar Nikes gekocht voor Ruud. Toen werd het tijd naar JFK Airport te gaan. Het zou een drukke spits worden, want ze hadden regen verwacht. Niet heel handig met twee koffers dus. Maar alles is prima gelukt. Op JFK nog wat gegeten en het vliegtuig in, helaas weer terug naar huis… Absoluut een super vakantie gehad, NY is zeker aanbevelenswaardig!