Zondag 24/01/10

Rijden we van Taree verder naar het noorden. We eindigen in Nambucca Heads. De eerste camping waar we vragen of ze plaatsen beschikbaar hebben kost $60 per nacht. Deze ligt aan het water en het is nog hoogseizoen. Veel te duur. We rijden iets terug en vinden een camping voor $32. Ook aan het water, een stuk beter dus. De camping blijkt erg leuk te zijn, we hebben een mooie plaats bijna aan het water in de schaduw. Na een aantal uren in de auto te hebben gezeten tijd dus om even lekker het heldere rivierwater in te springen.

Maandag 25/01/10

Aangezien de camping goed bevalt, hebben we besloten hier een paar dagen te blijven en van hieruit Coffs Harbour te doen. We rijden hier via de Highway naartoe. Coffs Harbour is op zich een leuk plaatsje. Voor de kust bevindt zich een eiland waar in het voorjaar vele vogels broeden. We rijden een toeristische route terug richting Nambucca Heads. Terug op de camping gaan we nog even lekker relaxen, zwemmen en een beetje in de zon liggen.

Dinsdag 26/01/10

Vandaag is het Australia Day. We horen vanaf 9u ’s ochtends al stemmen verderop over het water, waar de ‘lintjes’ van Nambucca Heads uitgedeeld worden. Om 10.30 gaan we ook eens een kijkje nemen in het park waar vandaag de festiviteiten zijn. Er staan wat kraampjes opgesteld, kinderen kunnen in de brandweerwagen kijken, de harmonie speelt af en toe een deuntje en gelukkig voor Ruud staat er ook een hamburgerkraam. Om 11.00 is de eerste race; een peddelrace (kinderen op bodyboards) over de rivier vanaf de picknickplaats voorbij onze camping naar het park. Meteen erna start de raftrace met zelfgebouwde rafts; het verschil in snelheid is heel erg groot, maar het gaat om het meedoen en uitvaren van de race voor de kinderen. Na de races is er dan eindelijk de hamburger voor Ruud. Alhoewel, geen hamburgers maar wel bief en voor Lonneke zelfs een broodje worst. Nadat we nog wat rondgekeken hebben, rijden we naar de Captain Cook lookout, een uitzichtpunt op Nambucca Heads en op de oceaan. ’s Middags hebben we nog lekker gezwommen in de rivier bij de camping.

Woensdag 27/01/10

We hebben het verblijf in Nambucca Heads er weer opzitten en rijden landinwaarts de bergen in over de Waterfall way. Onderweg stoppen we bij verschillende watervallen, doordat het enige tijd niet geregend heeft, komt er niet heel veel water vanaf. ’s Avonds overnachten we in Ebor achter een hotel. Helaas hebben we al betaald als we erachter komen dat er iets verderop ook een gratis overnachtplaats is. Maar ja, nu hebben we stroom en het weer is niet geweldig dus kunnen we wat films kijken op de laptop.

Donderdag 28/01/10

Vanuit Ebor rijden we vandaag verder de Waterfall way richting Armidale. Onderweg stoppen we bij de Wollomombi watervallen. Dit zijn de 1 na hoogste van Australia met 220m. Het uitzicht over de vallei is ook erg mooi. In Armidale aangekomen gaan we eerst even shoppen bij de Coles. Daarna lunchen op de parkeerplaats; een lekkere boterham met zalm. Daarna nog even het centrum in. Hier slaagt Ruud bij een winkel voor een korte broek en twee t-shirts.
’s Avonds hebben we heerlijk uitgegeten bij restaurant Jean-Pierre, een Frans restaurant. We zitten goed en wel aan tafel en het begint buiten zelfs te regenen. Na een poosje houdt het op met zacht regenen en begint het te kletteren. Tijdens een overheerlijk toetje is zelfs het kletteren niet genoeg en krijgen we onweer zoals we het beide nog nooit meegemaakt hebben, oorverdovend. Helaas regent het na het afrekenen nog steeds erg hard en staat de camper net ver genoeg geparkeerd om een nat pak te krijgen. Dus doet Ruud maar even zijn (nieuwe) t-shirt uit en rent naar de camper zodat Lonneke voor het restaurant kan instappen, wat een gentleman he!

Vrijdag 29/01/10

Nadat het een groot gedeelte van de nacht heeft geregend, worden we wakker als de zon alweer schijnt. Vandaag rijden we weer terug richting kust. Eerst nog wat verder naar het noorden naar Glen Innes. Dit is een dorpje waar met name Schotten wonen. Ze hebben hier een poging gedaan Stonehenge na te bouwen. We lopen rond de klok van 12u ’s middags door het dorp en opeens horen we een doedelzak. Na een paar minuten blijkt dat er een doedelzak speler op het balkon van het gemeentehuis staat! Aan de reactie (geen…) van de locals te zien is dit dagelijkse kost…
We laten Glen Innes achter ons en rijden naar Grafton. Dit is een erg mooie weg door meerdere natuurreservaten. Onderweg zien we nog net een wallabi vlak langs de weg. Perfect Kodak moment. In eerste instantie blijft hij fijn zitten, maar voor dat Lonneke op het knopje heeft kunnen drukken is hij verdwenen. Och ja, gelijk heeft ‘ie.
We lunchen lekker bij een prachtige lookout over vele heuvelruggen. De verste heuvels die we nog goed kunnen zien, zijn wel 70 km ver!
In Grafton aangekomen gaan we weer eerst even shoppen alvorens we naar de camping gaan, gelegen aan een dog race circuit. ’s Avonds met het donker worden, horen we ineens een lawaai en zien we honderden vleermuizen boven ons vliegen.

Bekijk ook:
Route waar we tot nu toe overal geweest zijn.