Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag was het dan zover, New York!! Na de koffers gepakt te hebben, zijn we met ons hele hebben en houwe over de Mainstreet in Ardee naar de busstop gelopen. Hier hadden we om 12.15 de bus. De bus was iets te laat en zat vol… Gelukkig ging er om 12.40 nog een andere bus. Deze ging niet over de snelweg, maar binnendoor. In ieder geval waren we op tijd op het vliegveld.

De vlucht ging gelukkig wel prima op tijd. Goede vlucht gehad, voornamelijk veel gelezen. Het was niet al te druk in het vliegtuig, dus we hadden ruim voldoende zitplaats. We waren iets eerder dan schedule in op NY JFK. Daar moesten we eerst door de douane, wat een heel gedoe is… Vingerafdrukken, foto’s etc etc. Gelukkig had ik mijn baard voor we weggingen geschoren, dus zagen me niet aan voor een of andere terrorist. Toen op de koffers wachten en met de Skytrain en Subway (zijn niet alleen broodjes) naar Manhattan!
Het hotel is prima, kleine kamer maar goed verzorgd en goede douche! Eerste nacht heb voornamelijk ik slecht geslapen. Paar uurtjes en op tijd weer wakker. Daardoor waren al op tijd op pad. 8.30u liepen we gewapend met de Lonely Planet door de New Yorkse streets and avenues. Eerst een ontbijtje gescored en lekker buiten ergens opgegeten. Het weer was namelijk SUPER. Ongelofelijk goed weer gehad de hele dag. Strak blauw en ergens tegen de 30 graden.

Zondag

De eerste dag hebben we upper East side, Central Park en upper West side gedaan. Heel wat kilometers gelopen! Ongelofelijk wat je allemaal ziet. Feit dat we erg vroeg waren was ook leuk, je zag de stad gewoon tot leven komen. Central Park is echt heel leuk op een zondag, en zeker een zondag met zo’n goed weer. Veel toeristen, maar ook veel NY-ers die hier aan het wandelen, picknicken op zonnen zijn.
Ook hebben we al de eerste shops gehad. Lonneke heeft al een potentieel koop object gespot, een truitje. Ruud is al in de Nokia en Apple store geweest. Vooral de laatste is een bezienswaardigheid. Niet zo zeer door de iPods, iPhones etc etc, maar voornamelijk door de drukte. Er staan gewoon rijen a la McDonalds voor de kassa’s om de spullen af te rekenen. Die Apples zijn net Warme broodjes….

’s Avonds zijn we in de buurt van het hotel gaan eten en nog een tour door New York by night gemaakt,

Maandag

Op maandag zijn we downtown geweest, financial district, Wall Street e.o. Ook weer eerst lekker buiten ontbeten, het was wederom erg goed weer. Daarna een tour gelopen die in de Lonely Planet stond. Ook weer erg veel gezien. Ground zero zelf kun je niet heel veel zien. Gewoon een lege vlakte met bouwhekken er omheen. Er tegenover was des te meer te zien. Warenhuis 21 century, hier doen de NY-ers hun inkopen. Alle merken tegen zeer lage prijzen. En wie had er het eerste wat gekocht? Fout, het was Ruud. Ik heb een mooie jas gekocht! Wall Street viel tegen bij de verwachtingen. Waren voornamelijk toeristen en weinig aandeel handelaren daar. Na de tour hebben we de metro naar Brooklyn genomen en van daaruit over Brooklyn bridge terug naar Manhattan gelopen. Dit is erg gaaf, je ziet de hele skyline van NY. Toen nog even geshopt en snel terug naar het hotel. Hier moesten we namelijk ons zondag’s kloffie aan doen om naar de Phantom of the Opera op Broadway te gaan! Aangekomen op Timesquare bleek dat je hier een opera voorstelling kon volgen die op de schermen werd getoond. De opera was live te zien in het opera gebouw. 42nd Street was er gewoon voor afgesloten! Na het eten hebben we nog wat rondgelopen bij Time Square, waarna we naar teh Majestic theatre zijn gegaan. De voorstelling was erg mooi.

Groetjes uit New York,

Geotag Icoon Toon op kaart (Dit is de locatie van ons hotel.)