Hallo allemaal,

Hier zijn we weer, veilig en wel (zaten niet in het neergestorte vliegtuig). Momenteel zijn we in Nakhon Pathom aan het wachten op de nachttrein. Dit stadje is werkelijk niet op toeristen voorbereid, niks in het Engels, geen restaurants en alle scholieren lachen om ons… Gelukkig uiteindelijk wel een internet cafe gevonden, dat helemaal vol zit met jongens die aan het gamen zijn.

In Kanchanaburi zijn we eergisteren op excursie geweest naar de Erawan watervallen. Hier zijn 7 stappen van watervallen, heel mooi om te zien. We hebben de berg eerst beklommen naar de 7de waterval en waren doorweekt van het zweet toen we daar aankwamen. Zeer warm, benauwd en hoge luchtvochtigheid. Daarna zijn we naar beneden gelopen en bij de 3de waterval gezwommen. Na de watervallen gingen we eerst een stukje met de trein over de death railway. Dit was niet zo heel spectaculair. Na de treinrit zijn we naar de Bridge over de river Kwai gegaan, ook dit stelde niet zo veel voor.

De volgende dag zijn we ’s ochtends naar het museum gegaan over de bouw van de railway vanuit Birma naar Thailand, deze is gebouwd door Japan gevangen Engelse, Australische en Nederlande soldaten tijdens de 2de wereldoorlog. Dit was zeer indrukwekkend.

’s Middags zijn we naar de Tiger Temple geweest. Hier worden jonge tijgers waarvan de ouders zijn vermoord opgevangen door monikken. Je kutn deze tijgers aanraken en met ze op de foto. Helaas waren er deze keer wel vele toeristen, zodat het op een kermisattractie begon te lijken. Tijdens de wandeling van de tijgers terug naar hun nachtverblijf, krijgen de andere dieren die ook hier verblijven te eten. Je staat dus ineens te midden van koeien, zwijnen, paarden, geiten, herten en waterbuffels. Dit was wel grappig om te zien.

Vandaag rustig aan gedaan, tas gepakt en de bus richting Nakhon Pathom genomen, hier wachten we nu op de nachttrein naar Chumpon. Van daaruit nemen we morgen ochtend de boot naar Ko Tao. Daar kunnen we nog ff relaxen op het strand en wellicht duiken en snorkelen.